23 Şubat 2009 Pazartesi

Çalışan Kadınlar İçin Çabuk Hazırlanan Yemekler


İşten gelince evde yemek yapmak için çok az zamanım oluyor. Zaman sorun olmasa da zaten ben bitik oluyorum. Yemeksepeti sen de hoş bir seçeneksin evet , ama arada bir yemek lazım senden . Bir de bilmiyorum sadece bana mı öyle oluyor ama, iki gün fast food yesem üçüncü gün pantalonun beli sıkıyor. Bütün bu nedenlerle, çalışan kadınlar, işte sizlere kısa sürede yapılan, fazla zahmet gerektirmeyen, 4 şipşak yemek seçeneği ;


1- Ton Balıklı Makarna = Makarnamızı normal normal haşlayalım. Suyuna biraz ayçiçek yağı ve tuz atmayı unutmayalım ki yapışmasın onlar. Makarna kaynar suda 15 dakika hopladıktan sonra bir tadına bakalım, yumuşaksa süzelim. Güzel makarnalar süzgeçte beklerken bir konserve ton balığını, salça ya da doğranmış domates artık hangisi kolayınıza geliyorsa tencere de iki çevirelim, yarım konserve mısır koyalım içine, bir de evde varsa kekik ya da nane. Makarnayı da tencereye geri koyup gene iki çevirelim. Sonra da yiyelim mis gibi, yarım saatte pişen bu makarnayı.


2- Fırında Kremalı Patates = İki patatesi dilim dilim doğrayıp borcama dizin. Borcamınızın olduğunu varsayıyorum, o bile yoksa sizin için yapabileceğim hiçbir şey yok. Üzerine marketten aldığınız 1 paket hazır kremayı boca edin. Fırına koyun, 150 derece filan olsun ısısı. 15 dakika fırında kaldıktan sonra , üzerine rendelenmiş kaşar ve maydanoz ekleyebilirsiniz. Bunu ekledikten sonra bir 10 dakika daha, toplamda 25 dakika filan fırında kalan patatesinizi yerken çok beğenen insanlara da "Aman çok kolay yaptım" demeyin, değerini bilmez o maymunlar!


3- Pırasalı Kuşbaşı Tavuk = Bir sap pırasayı ince ince doğrayıp tavaya atın, 10 dakikada suyunu salıp büzüşür onlar, hemen kuşbaşı tavuklarımızı da tavaya koyun. Hoş onlar sizin tavuklarınız ama nedense inatla bizimmiş gibi konuşuyorum, farkındayım. Üzerlerine evdeki bilumum baharattan ekleyin, ben çeşni kullanıyorum, hazır olanlarından. Kuşbaşı tavuklar 15 dakika sonra filan bir çatal darbesiyle ikiye bölünmeye başlar ve içleri pişmiş gibi görünür. O aşamada, varsa eğer gene hazır krema koyalım üzerine. Pırasa ile krema şaşırtıcı ama iyi bir çift oluyorlar. 10 dakika daha tavada kalsın, gidin sofrayı kurun . Sonra da bütün tavayı yiyin tek başınıza .


4- Tahinli Milföy Lokması = Bu şimdi yazacağım bir tatlı , beğenmeyenin alnını ben ve görümcem karışlıyoruz açıkçası. Milföy hamurlarını alın, onlar böyle kare gibi oluyor, iki kareyi yanyana koyun temiz bir yere. Bakkaldan bir kavanoz tahin alın, tahini bir kaba dökün. İçine "aldığı kadar" toz şeker koyun. Arada bir tadına bakın , şekerin tadı yetmiş mi, ona göre ayarlayın. Bir de içine dövülmüş ceviz koyun . Bu karışımı bizim milföylere döküp, dürüm gibi sarın. Sonra bu dürümü 2 cm kalınlığında dilimlere bölün. Bu kestiğiniz lokmacıklar 150 derece ısınmış fırında 10 dakika kızaracak . Sonra çıkarın. Soğutmadan abanıp yemeyin insanın dili yanıyor sonra.

1 yorum:

  1. calisan bir erkek'im, deneyecegim bunlari. ozellikle kremali patates ilginc geldi gozume.

    Neyse eline saglik.

    YanıtlaSil