7 Nisan 2010 Çarşamba

Bebek Yemekleri


Doğurmadan önce bebekli kadınların devamlı bebek konuşmasından sıkılır , ne kadar sıradan bir hayatları var diye düşünürdüm. Bit kadar bebekten bu kadar bahsetmenin alemi ne derdim. Hatta bana ne ya bebeğinden de senden de derdim içimden.

İşte buldum belamı. Bebek doğduğundan beri benim için hayatta sadece bebekler , bebekli aileler, bebek ve çocuk gelişim kitapları ve bebek ve çocuk mağazaları var. Buldımcuk anne pozlarım ne kadar devam eder bilmiyorum ama tek bildiğim aklı olan yatırımcı anne- bebek sektörüne el atar. Zira alışverişe başlayınca kendimi durduruamıyorum, ki güya alışverişi ve müsrifliği hiç sevmem.

Neyse, 5. ayda katı gıdalara başlıyor bebekler, özellikle bizimki gibi mama takviyesi almak zorunda kalan bebekler. Bu nedenle son haftalarım bebek yemeği tarifleri araştırmak, katı gıdaya geçerken annelerin nette yazdıklarını okumak ve marketlerden her çıktığımda kavanoz mama ve tahıl muhallebi karışımları almakla geçti. hatta marketlerde bebek maması alma olayını öyle abarttım ki, sanırım bir kısmını ben yemek zorunda kalacağım.

Araştırmalarım sonucunda ( ki sadece beni bağlayan araştırmalardır bunlar) şu sonuçlara vardım ;

- Bebeğin kilo alımı yeterli olsa bile 5. aydan sonra az az tattırmalara başlanmalı ki bebek yutmayı ve tat kavramını geliştirsin

- Bir gıdayı ilk verdiğiniz gün ondan az verin ve başka değişik bir şey vermeyin ki alerjisi varsa farkedilebilsin.

- Verdiğiniz ek gıdanın kıvamı mutlaka çiğnemeden sadece yutkunarak ve emerek yutulacak kıvamda olmalı.

- Verdiğiniz ek gıda da hafifte olsa pütürler olmalı ki, ilerde yutkunmakta zorluk geliştirmesin.

- Bir de yasaklı yiyecekler var, ilk yıl için aklıma gelenler ; tropik yiyecekler, süt, şeker, tuz..


Peki ne vereceğiz bu bebeklere ?


İlk tavsiye edilenler ; yoğurt, cam rendede elma püresi, patates, havuç haşlamasının püre haline getirilmişi ( tabii çok sulu bir püre) gibi gıdalar. Burada önemli tartışma konularından biri kavanoz püreler ve mamalar mı, yoksa evde hazırlanan ezme - püreler mi sağlıklı sorunsalı?

Bazıları evde hazırlanan meyve pürelerinin , mayalanan yoğurtların bakteri ve mikrop barındıracağını, özellikle sebzelerdeki tarım ilaçlarından dolayı evde bebek için sağlıklı gıda hazırlamanın zorluğundan bahsediyor. Bazıları da hazır mamaların koruyucu maddeler nedeniyle zararlı olacağından...

Peki ben ne yapıyorum?

Hem cam rende aldım, hem de koruyucu madde eklenmemiştir etiketli hazır meyve sebze pürelerinden. Bir gün elma rendelersem, bir gün de hazır karışım veriyorum. En orta yol bu gibi göründü bana.

Bakalım, şu günler geçse, şu bebek büyüse... Şöyle bir dürüm sardırıp yedirsem mesela..Daha çok var di mi?

4 yorum:

  1. Laloşda bu ay başlar diye düşünüyorum çok heyecanlıyım :)

    YanıtlaSil
  2. evet gerçekten heyecanlı bir süreç :)

    YanıtlaSil
  3. Ben bas edemedim sebze pureleriyle tatsiz tutsuz bir sey oldu. Yarim saat ugrastim baby cook ta sonra yemedi prenses. Hipp'in sebzelerini sevdi yiyor, benimde isime geliyor :) Dun de 1 kutu baby mix yogurdu hupletti. Ben kasigi yeninden doldurana kadar agzi acik bekledi hemde :)

    YanıtlaSil
  4. hipp'in ve milupa'nınkileri denedim ben de. Milupa'nın armutlu muhallebisini çok sevdi, biz de verdikçe verdik. Sonuç; midesini bozdu bi güzel..
    baby mix var sırada biz daha denemedik.

    YanıtlaSil