12 Ocak 2010 Salı

En Kolay Kek Pasta Nasıl Yapılır?




Valla ne Dr. Mehmet Öz'ü tanırım, ne de Haluk Saçaklı'yı. Hayatımı kurtaran tek bir doktor varsa, o da Dr. Oetker arkadaşlar o kadar. Sayesinde yıllarca marifetli göründüm, evkadınlarının arasında öğrenci halimle bile ne marifetliymiş dedirttim. Çok güzel kek - pasta yaptığımı düşünen herkese buradan itiraf etmek isterim, onları ben dğil Dr. Oetker amca yapmış ben sadece karıştırıp fırına atıyordum.


Biraz reklam gibi oldu ama , kendinize, ailenize ne biliyim isteyerek ya da zorunluluktan tatlı bir şeyler yapmanız gerekiyorsa, şu ürünlerini öneririm ;


Dört Mevsim = Bu kutudaki karışımdan fındıklı çikolata parçacıklı meyveli kek oluyor. İçine yağ, süt ve yumurtasını karıştırıp, fırına koymadan üzerine artistik bir şekilde meyva dilimleri diziyorsunuz. Fırından mis gibi bir meyvalı kek çıkıyor, ben elma dilimleriyle yapıyorum bunu genelde. Abartmıyorum, şimdiye kadar 50 kere yapmışımdır, hepsinde yiyenler çok güzel olmuş nasıl yaptın diye sorar.


Kokoş Kek = Ortasında hindistan cevizli dolgulu çikolatalı bir kek olan kokoş, çayın yanında verilen kuru keklere iyi bir alternatif. Bunu da beğenmeyenini görmedim sadece yumurtaların sarılarıyla beyazlarını ayırma olayı var, o da olsun artık o kadar.


Köstebek Pasta = Yapması kolay muzlu bir pasta. Kreması filan da içinden çıkıyor. Ek malzeme olarak yumurta yağ filan dışında muz da var. Köstebek denmesinin sebebi sanırım kekin içini oyup muz ve krema yerleştirip, oyduğunuz kırıntıları kremanın üzerine serpiştirmeniz.


Çikolata şelalesi = İşte bu bildiğimiz mucize. Restorantlarda yerken "Nasıl yapılıyo bu yaa" diye düşünüp durduğum çikolatalı sufleyi, bunun sayesinde hava ata ata yemeklerden sonra tatlı olarak sunabiliyorum. Pişirmesi de çok kolay ve kısa . Tek kusuru içinden 4 porsiyon çıkıyor, kime yeter sorarım ?


Süpriz yapmak istediğiniz, ya da ne kadar marifetli olduğunuzu ispatlamak istediğiniz birileri varsa, veya sadece canınız şöyle güzelce hamurişine doymak istiyorsa, bunların hepsini dehşetle tavsiye ediyorum . Benim yüzümü hiç kara çıkarmadılar :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder