20 Şubat 2010 Cumartesi

İkea Sabrımızı Tüketti İkeaa


Ben artık ikeanın reklam müziğini böyle duyup böyle dinliyorum dostlar. Bu kaçıncı Cumartesi kendileri yüzünden sinir harbiyle geçen bilemiyorum.

Her şey yeni eve ayakkabılık, giysi dolabı , kitaplık gibi mobilyalar alma niyetimizle başladı. Gezmeyi, köftelerini ve dergilerini pek sevdiğimiz İkea'ya gittik, bir güzel gezdik ve de beğendimiz eşyaları almaya karar verdik. Gardrop, ayakkabılık, kitaplık ve bir kitaplık dahadan oluşan aldığımız şeyleri kim getirecek, nasıl yapacak hiiç düşünmedik bile. Hatta bir ara dünya sevimlisi hayat arkadaşım "Ben kurarım canım ne olacak" filan dedi. Sonrası..

Sonrası tam bir facia. Aslında İkea iyiydi de arkadaşları kötü durumu var aslında. Çünkü kasalardan çıktığınız ve ödemeyi yaptığınız andan itibaren DHL isimli güzide kargocu ile muhattapsınız. Mağazada gaayet modern ve çekici görünen mobilyalar 80 kutu halinde elinize verilince bitmeyen montaj ve teslimat kuyruklarına giriyor, kalabalıktan şaşkınlaşmış görevlilerle muhattap oluyor, ortalama 100 tl montaj ve nakliyat parası bayılıyor ( biz 300 tl verdik) ve de işin daha güzeli, keyiflerine göre gelmelerini ve kurmalarını bekliyorsunuz. Mobilyayı getirenler ve kuranlar aynı firmadan olmasına rağmen ayrı ayrı teşrif ediyorlar. Montajcılar 1 haftadan önce randevu veremiyor ve geleceğiz dedikleri günde size saat veremiyorlar. Bütün gün evde gelmelerini bekliyorsunuz ve sürpriiz, bazen gelmiyorlar bile. Teslimat yapan arkadaşlar ise yağmurda şişmiş dolap kapaklarını bir şey söylemeden teslim edip, zararsız teslim aldığınıza dair kağıt imzalatarak gidiyorlar. Siz de bozuk mal teslim edecek halleri yok ya diye düşünen bir salak oluyorsunuz.

Yani kısacası İkea'dan mobilya almadan önce sağlam sinirlere sahip olduğunuzdan emin olun. Ya da aldıklarınızı taşıyabilecek kadar geniş bir arabanız ve kurabilecek kadar yetenekli kocanız olsun.

1 yorum:

  1. ben günün birinde İkea dan bir televizyon sehpası alma gafletinde bulunmuştum
    ve yanımda eşimde yoktu şimdi düşünüyorum da nasıl taşımışım diye
    eşim bir sürü söylenmişti (haklıydı) bütün bir günümüzü onu kurmakla geçirdik :(
    şimdi artık
    ıvır zıvır dışında başka birşey almıyorum ikea da
    kurulacak mobilya almak onların anlattıkları gibi hem ucuz değil hem kolay değil

    YanıtlaSil